2021-07-22

Mitronic Support Online

Att ansluta sin dator för fjärrsupport

Den här guiden beskriver hur du gör för att installera programvaran och förbereda din dator så att vi kan ge fjärrsupport.

När du gått igenom guiden syns datorn i vårt system och vi kan börja arbete med den enligt överenskommelse. Gör detta innan du ringer och söker support, så går det snabbare att få hjälp sedan.

Om du inte redan har ett användarkonto i vår portal skapar du det enkelt genom att ange din E-postadress på sidan: Mitt konto. Med ett konto kan du registrera dina ärenden och följa dem och dina beställningar i portalen.

Ladda ner programmet

Här laddar du ner programmet: https://support.mitronic.se.

Guide för installationen

Guiden som du nu läser finns på https://www.mitronic.se under Support => Support Online.

Starta nedladdningen av programmet här: https://support.mitronic.se och följ sedan stegen som finns här nedanför.

Installationsfilen laddas ner.

Nedladdningen är klar. Tryck Öppna fil. Bilderna ovan kommer från webbläsaren Edge, det kan se annorlunda ut i den webbläsare du använder.

Installationsprogrammet startar, markera rutan ”I have read and …” och tryck I Agree. Nu installeras Mitronic Support Online. Eventuellt kommer det upp en ruta som frågar om du tillåter installationen, tryck i så fall Ja så går den vidare.

Programmet installerat och startat.

Fyll i ditt namn och under Beskrivning anger du ditt mobilnummer och en kort beskrivning av det du vill ha hjälp med.

Nu är din dator klar att ansluta till och vi kan se ditt namn och beskrivningen du angivit i vårt system.